tisdag 16 juni 2009

En såna däringa MRO (baklänges)

*
Fianally,,,idag kom remissen om ultraljudet på hjärtat..
Gott & ha en tid & utesluta eller veta.
Mamma har ju fått en ny klaff för några år sedan så det ligger ju i
släkten.
Idag har jag varit sååååå trött,har drömte en massa inatt så jag är
helt slut men hade inte tänkt vila något för då somnar jag inte ikväll.
Ska ligga & päsa i soffan & förhoppningsvis så somnar Theo tidigare
ikväll,,lär ju inte bli nån film för han & somna till iallafall =)
Lär mej av mina misstag!!
Hanen ska på speedway om det inte börjar regna.
Dubbelavsnitt av mina Desperata hemmafruar ikväll jue=))
Skulle gått till Forngården & fikat idag men Theo var mer sugen på
att leka med Jeward på gården,,som han sa,,
-Mamma det var ju jättelängesen jue!
Ja så vi blev hemma..
*
Idag hade jag tänkt att bjuda er på en story från mitt liv,,,
Till saken hör att jag tycker inte lite illa om ormar,,,
JAG HATAR DOM!
Fick lite flashback när jag hittade en blogg med en kopparödla på,,
hua rös i hele ankkroppen.
Nåväl,,,,
För 3 år sen på Midsommardagen. Theo var ju då knappt 2 år.
Theo & jag ute i trädgården.Vi hyrde då hus på landet.
Vi hade satt upp ett partytält så där mysigt.
Theos pappa & storasyster hade firat midsommar i Halmstad &
vi hemma, jag orkade inte fara iväg & ville vara lite själv med Theo.
Sitter där i godan ro & pratar i telefon & slänger en blick under
bordet..en ORM!
För en minisekund så tänkte jag,,vem har lagt den plastormen där?
Men i verkligheten hemma hos mej så finns det INGA plastormar,,
det är dödsstraff på att föra in såna i mitt hem!
Fixar knappt att titta på tv ,,drar upp fötterna & blundar helst=)
Kan knappt förmå mej att röra vid en bild med dom på.
Säger till den stackaren i andra änden att jag måste lägga på,,klick
sen ligger den lille äcklingen & tittar på mej,,
Theo stog på stolen ovanför & jag hoppade upp på stolen jag med
skakande hysteriskt & med Theo i famnen.
Ringde Halmstad,,precis som om det skulle hjälpa!
Fick rådet att drälla med stolen för då försvinner dom,,
den lyfter halsen & väser mot mej, vid detta laget är jag så
hysterisk jag bara kan bli, tårar sprutar & jag har PANIK!
Ringer grannen & hoppas på hjälp men ingen svarar,,jaha vad göra?
Står på en stol i ett partytält med en unge under armen,stirrandes
på marken & är sååååå rädd!
Är ju helt beredd på att den däringa kommer att hoppa upp &
hugga ihjäl mej på stört,samlar ALLT jag har på bordet,,blir ju en del.
Stoppar fickor fulla, Theo under armen & tar ett svanhopp från
stolen så långt jag kan & sen rusa jag det fortaste jag kan in..&
låser dörren!
Ringer mamma 5 mil bort som självklart erbjuder sej att komma &
slå ihjäl den men lite realist blev jag & sa att nä det behöver hon inte
göra!
Hon erbjöd sej oxå senare att komma med en myrstack till mej=))
Kom på att den kan ju inte vara här så jag mutade Theo med en film,
(han tyckte nog mest jag var konstig som lekte skeppsbrott så däringa)
Drog på mej mina Dr Martins ,tog spiselkroken & öppnade dörren &
skulle gå ut..den lille jäkeln hade flyttat sej så nu låg den ju på
sandgången( den följde efter mej) blev ju rädd igen & sprang in &
låste igen!!
Ringde Halmstad,,ännu mer upponer & darrade i hela kroppen!
Tog mod till mej & sa att NU SKA DU DÖDEN DÖ!!!!!!
På med kängorna igen & går ut,,,,,,,,,DÅ ÄR DEN BORTA!!!
Vilket är värst,,,att veta var den är eller inte ha en aning?
Nu började det snurra i huvudet på mej( tacka att Theo kollade på film).
Källarfönstrena var öppna,,klart den hade hoppat ner där,,logiskt.
Ringde Halmstad igen & talade om att när han kom hem på kvällen
så skulle han reka hela trädgården & källaren.
Nu bekom det ju sej att vi eldade med ved & jag var tvungen att elda,
det betyder ju att jag var tvungen att gå ner i källaren där den där
percis hade byggt ett palats( enl min hjärna),,vad gör man då?
*
Hmmm..Gummistövlar på Theo & kängor på mej, varsin
krocketklubba i handen & sen bonka utav bara helvete i golvet,,
Theo fick bonka hela tiden medans vi var där nere för jag var ju
tvungen att elda=(
Såg ju ingen så klart,,men vad rädd jag var. Benen darrade..
Den sommaren lekte vi inte i trädgården utan stövlar &
krocketklubbor i handen,Theo tyckte det var en kul lek till slut=)
gräset var trimmat till max!
Det sattes upp nät för källarfönstrena,trädgården & källaren
rekades.
Fick inte plantera in en mystack tyvärr =)
Hade ju varit bra annars för myror & såna drar ju inte riktigt jämnt!
*
Nu kan jag skratta åt detta men skulle jag se en sån igen så skulle jag
garanterat agera precis på samma vis igen...
jaha där fick ni en story av mitt liv ! *L*
*
Hejdåposs!

4 kommentarer:

  1. Vilken RUSKIG historia *rädd*...
    Jag har visserligen ingen mro-fobi, men däremot har jag en fobi för att inte veta var dom är(som du skrev där) eller fobi mot överaskningsmomentet när man får syn på dom ute i naturen...sitter o ryser hela vägen ner till tårna!!!!

    SvaraRadera
  2. otroligt rolig histora. jag skattar inte åt dig utan med dig. Själv har jag äckelfobi för fästingar bla och något så konstigt som höga stayer, trä statyer. Innan var det alla types statyer. Tro inte jag har hört någon mer som har en sådan konstig fobi som jag

    SvaraRadera
  3. Blomman: Nä såna fobier har jag inte hört innan men visst e de underbart att vi alla är unika=)

    Nu kan jag ju skratta åt min mro story & hoppas det slipper hända igen =))

    SvaraRadera